You are currently viewing Red Poppy Fields / Obraz Wielkiej Wojny we współczesnej fotografii

Red Poppy Fields / Obraz Wielkiej Wojny we współczesnej fotografii

Red Poppy Fields
Obraz Wielkiej Wojny we współczesnej fotografii

wystawa:
28.04 – 17.06.2016

Wernisaż:
27 kwietnia 2016, godz. 18.00
Galeria Kameralna / 
ul. Partyzantów 31a / Słupsk
(fotorelacja: Krzysztof Tomasik)

Dokumentacja
[EasyGallery key=’35’]

 

Wystawa Red Poppy Fields jest częścią międzynarodowego projektu poświęconego współczesnemu postrzeganiu I Wojny Światowej, jednego z najbardziej dramatycznych wydarzeń w najnowszej historii Europy.

 

Na wystawie zostaną zaprezentowane prace 16 współczesnych artystów:

Hassan Abdelghani (Chorwacja), Anikó Bodor (Węgry), András Bozsó (Węgry), Lara Ciarabellini (Włochy), diSTRUKTURA (Serbia) i Barbi Marković (Austria/Serbia), Peter Hebeisen (Szwajcaria), Radenko Milak (Bośnia i Hercegowina) & Roman Uranjek (Słowenia), Jonathan Olley (Wielka Brytania), Borut Peterlin (Słowenia), Darije Petković (Chorwacja), Martin Piaček (Słowacja), Bonnell Robinson (USA), Károly Sándor Áron (Węgry), Pavel Maria Smejkal (Słowacja), Antal Tarjáni (Węgry), Vladimír Židlický (Czechy).

Kuratorzy: Miha Colner & Dejan Sluga (Lublana)
Kuratorzy wspierający: Michaela Bosáková (Bratysława), Katarzyna Majak (Warszawa), Gabriella Uhl (Budapeszt)

 

Projekt Red Poppy Fields odzwierciedla burzliwą historię Europy i związki przyczynowe pomiędzy ideologią i gospodarką, polityką i wojną. Poprzez wystawy i spotkania dyskusyjne projekt dokonuje przeglądu przyczyn i skutków I Wojny Światowej i jej szerszych implikacji społecznych, politycznych, gospodarczych i kulturalnych. Skupiając się przede wszystkim na fotografii i filmie, kuratorzy i artyści przedstawiają różne poglądy na tamte historyczne wydarzenia i odkrywają paralele między przeszłością i teraźniejszością. W projekcie biorą udział partnerzy z Węgier, Polski, Słowacji i Słowenii, a więc z krajów, które były zaangażowane w wojnie głównie po stronie C.K. Austro-Węgier. Jednak uczestnicy projektu starają się patrzeć na te zjawiska z szerszej perspektywy ogólnoeuropejskiej.
Projekt koncentruje się także na kluczowych elementach roli fotografii w początkach XX wieku, kiedy powstawała fotografia lotnicza i zaczynał się rozwijać fotoreportaż oraz na znów aktualnych kwestiach cenzury, nadzoru i wykorzystywania fotografii przez propagandę w dzisiejszej epoce cyfrowej. Zestawiając fotografię współczesną i historyczną, projekt dotyczy statusu fotografii jako medium w obu okresach, sto lat temu i obecnie, jak również jego roli i znaczenia w kultywowaniu pamięci i prowadzeniu dyskursów historycznych. Dla tej sprawy ogromne znaczenie mają wyjątkowo zdywersyfikowane sposoby podejścia współczesnych artystów i fotografów, zajmujących się w swojej pracy postrzeganiem i przedstawianiem dawnych zdarzeń.
Zbiorowa wystawa Red Poppy Fields będzie prezentowana w sześciu miastach Europy Środkowej (w Bratysławie, Budapeszcie, Lublanie, Pradze, Wiedniu i Słupsku).
Projekt jest wspierany przez Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki oraz przez lokalnych sponsorów, takich jak SKICA (Słoweńskie Centrum Informacji i Kultury w Wiedniu) i jest realizowany we współpracy z renomowanymi partnerami regionalnymi: SEDF, Bratysława; Dom Fotografii i Stowarzyszenie Fotografików Węgierskich, Budapeszt; Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Słupsk; Galeria Photon, Lublana-Wiedeń.

 

foton  visegrad

 

Patronat honorowy:

logo   slupsk     logo

czeska   warsaw ambasada

slowenia wegry

 

Patronat medialny:

opl  magazyn  artinfo     szum

pomorskie   koszalin   radio  glos     24  tv slupsk

 

Dodaj komentarz