Kuba Bąkowski ur. 1971
absolwent Wydziału Komunikacji Multimedialnej w ASP w Poznaniu,
dyplom w zakresie fotografii w 2001
działa w obszarze fotografii, wideo, multimediów
W tej realizacji, wcielam się w rolę mieszkańca osiedli wielkich blockhouses, otoczonego sprzętami, przedmiotami, które wyznaczają życiowy horyzont większości zamkniętych w betonowych mrowiskach indywiduów. TV-Mandala to obiekt poświęcony generacji tv-people. Jej przedstawiciel bombardowany miliardami zmieniających się obrazów, napromieniowany zimną energią telewizora, zamknięty w klatce swojego mieszkania, nocą nieświadomie projektuje telewizyjną mandalę mentalnej śmierci - obraz kontrolny monitora.
Praca dotyczy stanu uwikłania, zdeterminowania, limitowania nas przez świat przedmiotów, ich obrazów i ustalonych z góry sposobów ich konsumowania. Pojawia się także element zabawy, ironicznej gry - projekcja mandali dokonuje się nie z miejsca głównego czakramu ale z pępka właśnie. Tak konsumpcja w po-nowoczesnym stylu, spostponowuje elementy innych kultur , wciąga je i wypluwa odarte z głębszych znaczeń.
Płaski fotograficzny obraz człowieka włączony w strukturę przedmiotu codziennej konsumpcji, wchodzi w integralny związek z nim. W moim poczuciu, praca te ewokuje istnienie jakiejś warstwy rzeczywistości, w której funkcjonujemy jako elementy wielkiej struktury - rodzaju biomechanicznej hybrydy, która jest wynikiem złączenia naturalnego ze sztucznym, przy czym niemożliwe już jest wyznaczenie linii granicznej dla tych dwóch obszarów...
"Charakterystyczny, tnący nerwy, pisk o częstotliwości 1000 Hz wydobywa się co noc z tysięcy odbiorników pozostawionych przez zasypiających przy nich otępiałych wyznawców i okrąża telewizyjną planetę.
Ekrany wypełniają się kolorami i liniami, przy pomocy których centra informacyjne testują swoją techniczną gotowość do generowania migających obrazków.
Podchodzę do telewizora i cicho wpełzam do środka by, niezauważony, popływać w elektronicznym akwarium"
Kuba Bąkowski " No input signal and TV zero-zones ", Baba Invisible Publishing, 2001